Customer Relationship Management

Kas tad ir CRM?

Kas tad ir CRM, jeb Customer Relationship Managament sistēma?

Uzņēmumam augot un attīstoties, arī klientu loks paliek aizvien plašāks. Vairāk darījumu, nepieciešama biežāka komunikācija un tamlīdzīgas lietas. Situācija, kad vairāk jāsāk atcerēties, vairāk kam jāseko līdzi.

Bieži vien, uzņēmumu darbības pirmsākumos, tas viss tiek dokumentēts excel tabulās.
Izveido tabulas ar vienkāršām formulām. Atzīmē apzvanītos klientus, pievieno komentārus, veiktos darījumus, veiktās apmaksas, darījumu budžetu un citas lietas.

Pienāk brīdis, kad excel tabulas vairs nav tik efektīvas, un nepieciešams kāds papildus rīks, kas palīdzēs tikt galā ar šiem darbiem.
Rodas nepieciešamība pēc pārdošnas procesu optimizēšanas. Īstais brīdis apsvērt domu par CRM.

 

Efektīvai sistēmu pārdošanas darbu organizēšanai.

Tātad vairāk par to, kas tad ir CRM. Varētu teikt, ka CRM ir pārdošanas procesu pārvaldības sistēma. Tāda kā vienota datubāze, ar kuras palīdzību tiek veikta pārdošanas procesu pārvaldība. Šāda sistēma palīdzēs izvairīties no haosa uzņēmumā. Palīdzēs optimizēt pārdošanas procesus.

 

Kam tad būs vajadzīga šāda sistēmā?

Ja jūs esat pašnodarbinātais, kas darbojas tikai uz sevi, iespējams, tāda sistēma izjūtamus atvieglojumus nedos. Šādā situācijā pietiks ar vienkāršām excel tabulām. Bet uzņēmumi, kuriem ir jādomā par uzņēmuma izaugsm, par jauniem piesaistītiem klientiem un  apgrozījumu. Uzņēmumi, kuriem ir jānodrošina darbs un ir savas pārdošanas komandas, šī sistēma būtu nepieciešama.

 

Ieguvumi:

CRM nodrošina standartizētu un organizētu pārdošanas procesu.
CRM sistēmas piedāvā salikt jūsu klientus konkrētajā vietā pārdošanas “piltuvē”.
Kas ir pārdošanas piltuve? Tā ir tabula, kurā ir interesenti par Jūsu pakalpojumu vai produktu, potenciālie klienti, nosūtītie piedāvājumi un noslēgtie darījumi.

Efektīvākā līdu ģenerēšana.
Piemēram, nopērkot datubāzi ar kontaktiem, kas varētu būt ieinteresēti Jūsu produktā.
Jūs šo datubāzi importējat CRM sistēmā. Šajā vienotajā datubāzē atrodas kontakti, kuriem var izsekot līdzi. Iespējams redzēt ar ko viņi nodarbojas, kādas intereses, e-pasti, telefona numuri un citas lietas. Šajā datubāzē ir iespējams atlasīt klientus pēc dažādiem filtriem un kategorijām.

Sniedz iespēju integrēt ar mājas lapu vai interneta veikalu.
Piemēram, ja klients aizpilda kontaktu formu un piesakās Jūsu pakalpojumam, vai veic pirkumu interneta veikalā. Visa ši informācija var aiziet uz CRM sistēmu. Pārdošanas komandai nav jāiet atsevišķi kādā administratora panelī un jāmeklē. Tas dod iespēju uzreiz rīkoties ar šiem datiem un automatizēt procesus.

Iespēja saglabāt piegādātāju un klientu datu uzskaiti.
CRM var saglabāt uzņēmumu un pievienot šī uzņēmuma darbiniekus ar kuriem nāksies komunicēt.

Nodrošina komunikācijas vadību.
Piemēram, nodefinēt komunikācijas tipus (zvani, tikšanās, e-pasti, piedāvājumi).
Izsekot komunikāciju, progresu un tamlīdzīgas lietas.

Saglabā informāciju par darījumiem, piedāvajumiem, pievienot atgādinājumus, piezīmes, failus, tāmes un citas lietas.
Galvenās iesaistītās kontaktpersonas vienmēr ir lietas kursā, kas notiek pārdošanas procesos. Gaddījumā ja aiziet pārdošanas menedžeris vai atrodas atvaļinājumā. Visa informācija saglabājas, un ir vienkārši pieejama no jebkuras vietas. Redzams ar ko tika komunicēts, ar ko bija strādāts vai pat nebija, lai mierīgi atsāktu darbību.

CRM sniedz viegli pārskatāmu statistiku.
Piemēram, atskaites par to cik ir veiksmīgi darījumi, cik ne tik veiksmīgi, kādas aktiviātes veiktas, salīdzināt mārketinga kampaņas un dažādas citas statistikas.

Lai veicinātu pārdošanas darba organizāciju un optimizētu to. CRM dod iespēju savienot ar dažādiem rīkiem.
Piemēram, Google kalendāru, telefonu, Adwords reklāmām, facebook kontiem, epastiem un citiem rīkiem.

Lai veicinātu pārdošanu un uzņēmuma izaugsmi, ir jāveicina pārdošanas aktivitāte. CRM ir labs palīgs, kā to veicināt.

Vai Jums jau ir CRM?
Ja ir ineterese izveidot individuāli pielāgotu sistēmu uzņēmumam, apskatiet sadaļu – vadības sistēmas uzņēmumiem.

Bet kāda ir atšķirība starp individuāli pielāgotu risinājumu un jau gatavu CRM, lasiet nākamajā rakstā!