Mārketings 23 Dec , 2021 Ir mājas lapa, bet nav klienti? Valdis St Uztaisīji mājas lapu, bet klientu pieplūdums nav mainījies? Vai šis ir kaut kas pazīstams? Visbiežākie iemesli tam, ka cilvēki neiegādājas produktu vai pakalpojumu Tavā mājas lapā, ir slikts mājas lapas UI/UX – citiem vārdiem sakot, mājas lapa nav pievilcīga un ērta klientiem, vai uzņēmumā netiek domāts par mārketinga un reklāmas aktivitātēm, vai tās ir nepietiekamas. Šajā rakstā vairāk centīsimies Tev paskaidrot, kāpēc mājas lapa bez mārketinga un mārketings bez mājas lapas nenes gaidītos rezultātus. Kas ir mārketings? Mārketings nav kāda viena konkrēta darbība. Arī reklāma nav mārketings. Bet reklāma ir viena no mārketinga darbībām, lai iepazīstinātu potenciālos klientus ar savu produktu vai pakalpojumu. Mārketings ir darbību kopums, kas tiek veikts mērķtiecīgi, un ir vērsts uz uzņēmuma pircējiem jeb klientiem, viņu vajadzību izzināšanu un šo vajadzību apmierināšanu – tas ir vadīšanas process, kurā izzina, paredz un apmierina klienta vajadzības tādā veidā, lai tas uzņēmumam nestu peļņu. Ko ietver mārketings? Kā iepriekš minēts, mārketings ir vairāku darbību kopums, kas sevī ietver tādas darbības kā: Tiešā pārdošana – individuāla komunikācija starp pārdevēju un klientu, konsultācijas Attālinātā pārdošana – piemēram, telemārketings Reklāma– jebkura aktivitāte, kuras mērķis ir veicināt preču vai pakalpojumu popularitāti un pieprasījumu – vides reklāmas, TV un radio reklāmas, reklāmas sociālajos tīklos, Google un Facebook maksas reklāmas Sabiedriskās attiecības– sistemātiska sakaru uzturēšana ar sabiedrību, lai iegūtu tās uzticību. Mērķis ir radīt labvēlīgu viedokli par uzņēmumu un veicināt uzticību un uzņēmuma reputāciju SEM (search engine marketing)meklētājprogrammu mārketings, kas sevī ietver arī SEO optimizāciju. Veidojot kvalitatīvu un klientiem noderīgu saturu savā mājas lapā Astauksmes– tas ir ideāls pārdošanas rīks. Lai cik ļoti Tu reklamētu savu produktu vai pakalpojumu, cilvēki vairāk uzticēsies citiem cilvēkiem, kuri jau ir pamēģinājuši to un iesaka citiem. Tāpēc noteikti lūdz saviem klientiem atsauksmes un dalies ar tām sociālajos tīklos, ievieto tās savā mājas lapā un savā Google My Business profilā. Labākā reklāma ir no mutes ausī! Šie ir daži piemēri, kā piesaistīt klientus un popularizēt savu zīmolu. Ja Tev jau ir sava mājas lapa, vai tikai plāno to izstrādāt, tad zini, ka ar to vien, ka mājas lapa Tev būs, nepietiks, lai piesaistītu klientus. Patiesībā, Tava mājas lapa, ir papildu mārketinga rīks, kurš bez citām mārketinga un pārdošanas aktivitātēm nedos Tavam uzņēmumam pievienoto vērtību. Tavai mājas lapai ir jākalpo kā Tava uzņēmuma vizītkartei digitālajā vidē, kur mūsdienās notiek vislielākā aktivitāte. Un taisnība ir teicienam – ja Tevi nevar atrast internetā, Tevis nav vispār! Mūsdienās, sevišķi šī brīža situācijā, kad varētu teikt, ka nedaudz pat esam spiesti, bet jau pieraduši visu informāciju, produktus un pakalpojumus meklēt internetā, ir ļoti svarīgi, ka Tevis piedāvātie produkti un pakalpojumi ir atrodami digitālajā vidē. Tavā mājas lapā ir jābūt kvalitatīvam un pareizi veidotam saturam – pietiekami daudz informācijai par piedāvāto pakalpojumu vai produktu, skaidriem un saprotamiem aprakstiem, kvalitatīviem produktu attēliem, pareizam un sakārtotam informācijas un produktu izvietojumam, ērtam un pievilcīgam dizainam, tā, lai Tavas lapas apmeklētājs pat nevēlētos meklēt Tevis piedāvāto produktu pie konkurentiem. Un neaizmirsti par atsauksmēm no saviem klientiem. Jāpiemin, ka tieši šobrīd, kad produktu un pakalpojumu iegāde notiek internetā, arī konkurence ir pārcēlusies tieši uz digitālo vidi, tāpēc, ja esi mājas lapas vai interneta veikala īpašnieks, Tev jau aizvakar bija jādomā par sava saita SEO optimizāciju, un jau vakar bija jāsāk pie tā strādāt, lai šodien baudītu SEO nestos augļus. Izmanto sociālos tīklus savā labā. Izveido sava uzņēmuma profilus sociālajos tīklos, dalies uzņēmuma profilos ar jaunumiem, akcijām, uzņēmuma aktualitātēm, klientu atsauksmēm, iesaisties un iesaisti potenciālos klientus dažādās diskusijās. Tas palīdzēs Tev popularizēt savu produktu vai pakalpojumu, veicināt zīmola atpazīstamību un iegūt uzticību no potenciālajiem klientiem, nostiprināt to jau esošo klientu vidū, kā arī palielināt pārdošanas apjomus, novirzot savus sekotājus un potenciālos klientus uz mājas lapu, kurā ir plaša un skaidra informācija par Tavu uzņēmumu, produktu un/vai pakalpojumu. Tas, ko šajā rakstā vēlējāmies Tev pateikt ir tas, ka Tava mājas lapa nevar būt un nekad nebūs efektīva bez pārdomāta mārketinga un Tava uzņēmuma mārketinga aktivitātes nebūs pietiekami efektīvas bez labas un pareizi veidotas mājas lapas. Ja vēl domā, vai šis ir īstais brīdis mājas lapas vai interneta veikala izstrādei, tad zini – īstais brīdis bija vakar, otrs īstais brīdis ir šodien! Negaidi vairs īsto brīdi – piesakies bezmaksas konsultācijai un uzzini, kā WD Market komanda Tev var palīdzēt!