E-Komercija 27 Dec , 2021 Kādēļ Tavs interneta veikals nenes peļņu? Valdis St Pēdējos gados e-komercija ir spērusi milzīgus soļus un ir skaidri redzams ka tā turpina plesties un attīstīties, atstājot paliekošu ietekmi sabiedrības iepirkšanās paradumos! Sevišķi šobrīd, kad saistībā ar pandēmiju, ir tik daudz klasiskās iepirkšanās ierobežojumu, kas, savukārt, neattiecas uz e-komerciju! Līdz ar to, varētu teikt, ka pat esam spiesti iepirkties interneta veikalos. Loģiski, ka pievienoties šai milzīgajai kustībai un izmantot tās iespējas ir ļoti laba ideja, tomēr jārēķinās ar to, ka ne vienmēr viss notiek tā, kā iecerēts. Ir daudzi šķēršļu un sīkumu par kuriem, iespējams, neesat iedomājies/usies, kas būtiski var ietekmēt Jūsu e-komercijas rezultātus. Šajā rakstā, ar prieku dalīsimies ar Jums informācijā, kas paplašinās Jūsu zināšanas par situācijām, ar kurām var nākties saskarties, gan uzsākot e-komerciju, gan tad, ja kādu laiku tajā jau darbojaties, bet jūtat, ka kaut kas pietrūkst. Tad nu aiziet! Nav veikta mērķauditorijas izpēte. Lai arī cik izdevīgs un labs būs Jūsu produkts vai pakalpojums, tam nebūs nozīmes, ja Jūs to piedāvāsiet nepareizajiem cilvēkiem! Apzināties savu mērķauditoriju/ideālo klientu, ir viens no pašiem pirmajiem soļiem, lai izplānotu uz kādām platformām Jūs liksiet savas reklāmas, kāds būs reklāmu dizains un kāds nododamais vēstījums. Piemērs: Jūs nodarbojaties ar zobu protēžu labošanu. Ļoti apšaubāmi , ka atradīsiet daudz potenciālus klientus reklamējoties TikTok bērnu sadaļā. Veidi, kā labāk atfiltrēt savus mērķa klientus, ir pavērot viņu aktivitātes sociālajos tīklos, kā piemēram, facebook, instagram, twitter, u.c., veikt telefona zvanus un veidot dažādas aptaujas. Šie soļi Jums palīdzēs atrast līdzības/sakarības potenciālajos klientos, kā piemēram, hobiji, vecums, finansiālais stāvoklis utt. Ar šo informāciju Jūs varēsiet veikt analīzi un labāk precizēt kāds ir Jūsu mērķa klienta tips. Šie ir tikai daži soļi! Mērķauditorijas noteikšana ir ļoti plaša tēma, šajā rakstā ļoti neiedziļināsimies visos iespējamajos soļos. Internetā, var atrast ļoti daudz informācijas, no kuras smelties padziļinātu izpratni par šo tēmu. Meklējiet pēc “Mērķauditorijas noteikšana”. Zema aktivitāte internetā un nav reklāmas. Ir diezgan muļķīgi gaidīt klientus, ja cilvēki nezin par jūsu eksistenci. Ir daudzas platformas kur jūs varat sevi parādīt, iegūt sekotājus – Faccebook, Instagram, Twitter. Esiet aktīvs interneta vidē, taisiet dažādus konkursus, lieciet rakstus, lieciet reklāmas, citiem vārdiem sakot – esiet skaļš interneta vidē un izmantojiet internetu savā labā. Dariet visu nepieciešamo lai Jūsu brends kļūtu redzams un atpazīstams. Nekorekti novērtēti zaudējumi. Vai Jums ir pazīstama situācija, kad pēc pirkumiem, ienākošajiem skaitļiem un klientu plūsmas, šķiet, ka veidojas peļņa, bet mēneša beigās, kad veicat aprēķinus, izrādās, ka esat mīnusos? Šāda situācija, parasti, rodas, ja nav sekots līdzi naudas plūsmai, vai arī nav pienācīgi un objektīvi novērtēti potenciālie zaudējumi uz tādām mārketinga aktivitātēm kā atlaides vai piegādes par brīvu. Šo problēmu var krasi samazināt, pievēršot lielāku uzmanību visiem izdevumiem pirms tiek veiktas tādas aktivitātes, kā piemēram, atlaižu piedāvāšana. Rūpīgi izanalizējiet un saprotiet, vai Jūs to varat atļauties, vai preču klāsts ir pietiekami liels, un vai Jūs spēsiet šo atlaidi atpelnīt uz citām precēm/pakalpojumiem. Cenas nav objektīvi izplānotas. Ir ļoti svarīgi precīzi noteikt cenas savam produktam vai pakalpojumam, jo Jūs cietīsiet zaudējumus gan tad, ja tās būs par augstu, gan tad, ja par zemu. Divas populārākās cenu plānošanas stratēģijas: Pēc izmaksām. Ar šo paņēmienu Jūs aprēķinat pašizmaksas, piegādes izmaksas, algu izmaksas, iespējams, telpu īri utt… Balstoties uz to, Jūs veidojat preces vai pakalpojuma uzcenojumu. Pēc tirgus. Izvēloties šo metodi, Jums pastāvīgi ir jāseko līdzi tam, kādas cenas un atlaides liek konkurenti un jācenšas pielāgoties vai izkonkurēt viņu piedāvājumu. Ir jābūt ļoti uzmanīgam, jo, ja esat neliels uzņēmējs, bieži vien, Jums gluži vienkārši nebūs iespējams izkonkurēt lielos veikalus un kaut ko nopelnīt. Sliktas kvalitātes bildes un apraksts. Ņemot vērā, ka visa iepirkšanās notiek attālināti, ir ļoti svarīgi ka prece/pakalpojums, kuru piedāvājat, ir kārtīgi aprakstīts un atspoguļots augstas kvalitātes bildēs. Cilvēkam nav iespējas ar Jums uzreiz aprunāties vai redzēt preci pašam ar savām acīm, aptaustīt to, un informācija, kuru esat sniedzis, ir viss pēc kā klients var vadīties un izdarīt savu izvēli iepirkties Jūsu interneta veikalā vai nē. Nav sniegta kontaktinformācija. Iespēja ar Jums sazināties, klientam dos lielāku drošības un uzticēšanās sajūtu. Vienmēr, taču, ir patīkamāk veikt pasūtījumu no vietas, kur būs iespēja saņemt palīdzību, ja notiks kas neplānots, kā piemēram, nepareiza preces saņemšana, problēmas ar maksājumu utt. Nenorādot kontaktinformāciju, Jūs zaudējat lielu daļu klientu. Nav veikta SEO optimizācija. SEO, jeb Meklētājoptimizācija ir tīmekļa vietņu optimizēšana interneta meklēšanas dzinēju vajadzībām. Vienkāršāk sakot, tas nozīmē to, cik viegli jūs var atrast caur meklētājprogrammām google, Bing, Yandex utt. Taču, SEO optimizācija nav vienīgais veids, kā pacelt savu interneta veikalu augstāk Google meklētājā – Jūs varat izmantot arī Google Ads. Došu piemēru: Jūs tirgojat dārza preces, bet kad potenciālais klients ieraksta google atslēgas vārdus ”dārza preces”, Jūsu interneta veikals parādās tikai kāds 10. rindā. Šādā gadījumā ir diezgan pašsaprotami, ka Jūsu izredzes apkalpot šo personu ir tuvu nullei. Ir ļoti daudz veidu, kā uzlabot savu SEO. Piemēram, pareiza atslēgas vārdu izvēle, mājas lapas ātruma optimizācija, iekšēja lapas linkošana utt.. SEO optimizācija var ne tikai palīdzēt pacelt Jūsu interneta veikalu augstāk Google meklētājā, tas ir arī labs papildrīks mārketingā, kas ilgtermiņā var samazināt Google Ads izmaksas. Šajā rakstā gan neizplūdīsim par SEO optimizāciju, jo šī tēma ir pelnījusi atsevišķu rakstu. Arī internetā ir ļoti daudz resursu par tēmu , meklējiet pēc “SEO optimizācija” un Jūs atradīsiet visu informāciju, kas Jums nepieciešama. Nav veikta platformas ātruma optimizācija, nepārdomāts dizains un navigācija. Labai klientu pieredzei nav nekā svarīgāka par ātru platformas veiktspēju, vieglu navigāciju un gaumīgu dizainu. Ir vairāki veidi kā var veikt sistēmas ātruma optimizāciju, piemēram, bilžu izmēra samazināšana, atbrīvošanās no liekiem spraudņiem vai koda, pareiza servera izvēle utt. Ātruma optimizēšana mēdz būt diezgan sarežģīts process, un par šo tēmu, mēs iesakām, sazināties ar kādu izstrādātāju, piemēram, ar mums! Klientiem, pavisam noteikti, būs patīkamāk, iepirkties veikalā ar skaistu dizainu. Tādēļ uz dizainu nevajadzētu ekonomēt. Tas ir Jūsu veikals, un tā dizains ir veikala seja, kas pārstāv Jūsu uzņēmumu. Tieši tāpat kā veikalam dzīvē, tam ir jābūt sakoptam, gaumīgam, ērtam un pārskatāmam, lai tajā būtu patīkami atrasties. Dizaina opcijas ir bezgalīgas un dažādiem veikaliem būs piemēroti dažādi dizaina risinājumi. Ja ir jautājumi par web dizainu, droši sazinieties ar mums. Jums var būt ļoti ātrs veikals ar izcilu dizainu, bet ja navigācija tajā būs sarežģīta un neloģiska, nekur tālu netiksiet. Ir svarīgi, ka Jūs parūpējaties par to, lai potenciālais klients, kurš pirmo reizi ienācis Jūsu veikalā, varētu viegli un ērti pārvietoties pa to. Svarīgi, lai maksimāli vienkārša būtu meklēšanas funkcija, pasūtīšana un maksāšanas iespēja. Šie ir punkti, kuriem jāpievērš īpaša uzmanība, jo, ja klientam, rupji sakot, būs jāčakarējas 15 minūtes, lai pasūtītu telefona turētāju, vairāk kā 90% gadījumu, klients aizies uz citu veikalu un pie jums vairs neatgriezīsies. Šie ir tikai daži iespējamie iemesli, kuru dēļ Jūsu interneta veikalam neklājās tik labi kā gribētos. Bet nesatraucieties un nemetiet plinti krūmos – visu var labot un uzlabot! Ņemiet vērā!!! Pirms uzsākat sava interneta veikala izstrādi – ļoti svarīgi ir pareizi izvēlēties tehnoloģijas, lai nav situācija, ka Jūs nevar pārdot, jo platforma to, iespējams, neatļauj. Kā arī, izveidojiet konkrētu reklāmas un interneta veikala izstrādes plānu. Bieži vien cilvēki mauc uz dullo un īsti pat nesaprot ar ko sākt, tam domātas Web izstrādes aģentūras, kur strādā profesionāļi, kas zin kā lietas darāmas. Necentieties ekonomēt uz interneta veikala izstrādi, jo pareizi un kvalitatīvi izveidots interneta veikals ātri sevi atpelnīs. Ja Jums ir kādas neskaidrības, jautājumi vai nepieciešama palīdzība web izstrādes džungļos, droši piesakieties bezmaksas konsultācijai un WD Market komanda ar prieku Jums dos padomus un palīdzēs. Jo mēs gribam, mēs varam un mēs izdarīsim! Lai veicas un uz tikšanos jau nākamajā rakstā, vai mūsu birojā! 🙂