Facebook pixel

Kas jāzin pirms interneta veikala izstrādes?

kas jazin pirms intv izstrades

Esi domājis vai jau plāno izveidot savu interneta veikalu? Tad Tev šis ir jāizlasa! Šoreiz pastāstīsim par to, kādi faktori būtu jāņem vērā, lai izveidotu kvalitatīvu, klientam pievilcigu un pelnošu interneta veikalu.

Interneta veikalu izveide

E-komercija ļauj cilvēkiem ērtā veidā iegādāties preces un pakalpojumus, neizejot no mājām. Kurš gan nav kaut reizi kaut ko pasūtījis internetā? Šis joprojām ir salīdzinoši jauns koncepts, tomēr tā popularitāte strauji aug. Sevišķi 2020. gads ir veicinājis interneta veikalu popularitāti gan tirgotāju, gan arī patērētāju aprindās. Šāda veida klientu apkalpošanai, izaugsmes iespējas saredz gan daudzi jaunie, gan jau pieredzējuši uzņēmēji, tā rezultātā interneta vidē izveidojusies liela savstarpējā konkurence. Šis raksts apkopos galvenos apsvērumus, kas jāņem vērā, pirms esat uzsākuši sava interneta veikala izstrādi, lai tas būtu pēc iespējas veiksmīgāks. Uzzināt vairāk: Interneta veikalu izstrāde

Izpēte.

Pirms ieguldātt savas finanses kādā produktā vai pakalpojumā, ir ļoti svarīgi veikt kārtīgu tirgus izpēti. Cik šis produkts vai pakalpojums ir populārs, cik liela ir konkurence, cik liela ir iespēja ar to kaut ko nopelnīt. Tas varētu izpausties tā, ka Jūs sameklējat visus savus konkurentus, apskatiet cenas un pat, iespējams, parunājiet ar viņiem, kā viņiem veicas biznesā. Šajā gadījumā labs palīgs var būt google meklētājs. Ja jūs pats neražojat produktus, ieteiktu noskaidrot piegādātāju kontaktus, sazināties ar viņiem, lai saprastu kāda ir produktu pašizmaksa. Ir svarīgi arī saprast cik liels ir tirgus un, cik liela ir konkurence. Kā arī iesakām veikt atslēgas vārdu analīzi, lai saprastu, cik produkts ir ejošs.

Budžeta noteikšana.

Izmaksas, interneta veikala izveidei, ir ļoti dažādas. Tās var variēt no dažiem simtiem eiro, līdz vairākiem desmitiem un pat simtiem tūkstošu.Jums ir jāsaprot, kāds ir Jūsu budžets un kādu interneta veikalu Jūs vēlaties – vienkāršu un lētu, dažām precēm, bez funkcionalitātes un individualitātes, vai nopietnu, respektablu, klientam pievilcīgu un kvalitatīvu veikalu, kurā ir ērti iepirkties, ar ērtu izvēlni, filtriem un uzrunājošu vizuālo saturu, pat ja pārdodat tikai vienu preci. Izprotiet, kādu produktu Jums vajadzēs, mērķa auditoriju un potenciālo izaugsmi, lai varētu izvēlēties pareizo sistēmu.

Ja esat jau liels uzņēmums, ar iespaidīgu apjomu un lielu noliktavu, Jums noteikti ir nepieciešama stabila, droša uz izaugsmi tendēta sistēma ar daudz produkiem, integrācijām utt. Pēc jūsu vajadzībām pielāgotāks, funkcionējošāks un lielāks projekts, protams, ka būs dārgāks. Šajā jautājumā iesakām sazināties ar mums, vai ar kādu citu izstrādātāju, jo katram uzņēmumam prasības ir ļoti individuālas un summas var drastiski atšķirties.

Mērķauditorija.

Mērķauditorijas noteikšana ir ļoti svarīgs faktors. Tas Jums ļaus vieglāk izplānot sava interneta veikala dizainu un funkcionalitāti. Kā arī, plānojot sevi reklamēt, ar kādu ziņu Jūs uzrunāsiet savus potenciālos klientus. Nav noslēpums, ka bērniem, jauniešiem un vecāka gada gājuma cilvēkiem ir dažādas intereses, tādēļ veidojot interneta veikalu, katrai no šīm grupām nepieciešams izmantot atšķirīgas uzmanības pievēršanas metodes. Pēc šīs informācijas, dizaineris izveidos interneta veikala brandu, struktūru UX/UI un maketus.

Reklāmu izvietošana.

Jums var būt izcils interneta veikals ar lielisku dizainu, funkcionalitāti un augstas kvalitātes produktiem, bet tas viss var nenest peļņu, ja cilvēki par Jūsu veikalu neuzzin. Atbilstošu reklāmu izvietošana ir ļoti cieši saistīta ar noteikto mērķauditoriju, jo Jums ir jāspēj pievērst tieši savas mērķauditorijas uzmanību. Mūsdienās to var paveikt visdažādākajos veidos, piemēram,ar populārāko sociālo tīklu palīdzību, tādu kā: YouTube, Facebook, Instagram, veidojot stāstus un tur sadarbojoties ar influenceriem, vai ar plašsaziņas līdzekļu starpniecību, kas ir televīzija, radio vai reklāmu izvietošanu avīzēs un vides reklāmās.

Mārketings.

Sāksim ar to, ka Jums ir jāpiemekelē potenciāli veiksmīgākais reklāmēšanās veids. Mēs ieteiktu prasīt citu cilvēku pieredzes vai meklēt informāciju uzticamos interneta resursos. Varbūt ir kādas atsauksmes par marketinga kampaņām un reklāmu aģentūrām, kuras, patiešām veiksmīgi ir realizējušas līdzīgas nišas projektus. (vienmēr jautājiet portfolio, rezultātus un atsauksmes) .Protams, pirmais posms var sanākt vairāk kā testēšana, bet mēs ieteiktu pēc iespējas ātrāk saprast, kas darbojas, kas nedarbojas un ieguldīt pamata mārketinga kapitālu tajā, kas darbojas – fail fast and move forward.Uz testēšanu un eksperimentēšanu neieguldiet lielu budžetu, it īpaši sākumā.

Piemēram, ja Jūs zināt, ka Jums ļoti labi strādā Google Adwords reklāmas kampaņas, nevajadzētu tagad 30% vai 50 % pēkšņi novirzīt uz Facebook reklāmas kampaņām, īsti nezinot, kāds būs rezultāts. Sāciet ar 10%, lai iegūtu jaunus reklamēšanās kanālus, un pārējos 10% – 90% procentus tajā, kas jau darbojas.

Sistēmas izvēle.

Šis būs pirmais solis, ar ko nāksies saskarties uzreiz pēc tam, kad būsiet izvēlējies izstrādātāju, uzsākot interneta veikala izveidi. Veidojot interneta veikalu, jāsaprot, uz kādas platformas tas tiks būvēts. Pieejamās sistēmas ir ļoti dažādas, Sākot ar jau gatavajām platformān, beidzot ar milzīgiem individuāli kodētiem gigantiem.

Lai izvēlētos Jums piemērotāko sistēmu, galvenie faktori, kas jāņem vērā:

  • Cik liels būs Jūsu interneta veikals? Veikalam, kurā ir 5 preces, noteikti, nebūs tik lielas sistēmas prasības, kā veikalā ar 1000 precēm.
  • Vai nepieciešamas individuāli pielāgotas funkcijas? Piemēram ļoti daudzas preces pielāgošanas iespējas, automatizēta savienošanās ar piegādātāju, masveida tirgotāju sistēmām, nestandarta filtri un meklētāji utt…
  •  Vai ir plāns laika gaitā interneta veikalu paplašināt un pievienot individuāli pielāgotas funkcijas? Piemēram, nolemsiet pievienot ļoti personalizētu reģistrēšanās sistēmu, virtuālo maciņu, uzskaites sistēmas vai kādu no iepriekšējā punkta piemēriem. Biznesā vienmēr ir jālūkojas pāris soļus uz priekšu.
  • Kādas maksājumu sistēmas plānots izmantot?
  •  Vai ir un kādi piegādes pakalpojumi nepieciešami?
  •  Priekšroku dodam Laravel un Vue JS ietvariem
  •  Atsauksmes par mūsu darbu ir ar augstāko – piecu zvaigžņu – novērtējumu
  •  Godīgi un ar lielu centību strādājam klientu interesēs

  • Ieteicams jau sākumā saprast, no kādiem sadarbības partneriem ņemsiet produktus, lai zinātu, uz kādas sistēmas izstrādāsiet veikalu un to būtu vieglāk savienot ar piegādātāju noliktavām.

    Interneta veikala funkcionalitāte.

    nterneta veikalam jābūt ar labi pārdomātām funkcijām un tam jābūt ērti pārskatāmam, jo, diemžēl, mēs, cilvēki, esam slinki un, ja kaut ko nevaram atrast uzreiz, tad izvēlēsimies citu variantu. Šo varētu atrisināt, piemēram, ar meklētāja funkciju. Nedrīkst aizmirst arī par vienkāršību. Funkcijām būtu jābūt vienkāršām, jo cilvēkiem nepatīk sarežģītas lietas. Jo mazāk klikšķu, izvēloties, piemēram, kategoriju, jo patīkamāk būs iepirkties pie Jums. Pārskatāmība – Centieties ‘’nepiedrazot’’ sava interneata veikala galveno lapu, tas klientam var radīt jucekli galvā un aizbiedēt prom.

    Kā arī ļoti svarīgi ir izvēlēties kvalitatīvas produktu bildes, lai, ja gadijumā ir nepieciešama tās palielināšana, tuvākai aplūkošanai, bilde drastiski nezaudē kvalitāti.Šīs ir tikai dažas nianses, kuras jāņem vērā pie funkcionalitātes. Arī šajā jautājumā Jums var palīdzēt izstrādātājs.

    Konversija.

    Kad interneta veikals ir uzbūvēts un reklāmas izvietotas, ir ļoti svarīgi vērot, kā pieaug klientu apmeklējumu skaits. Vienalga, kādu pamata sistēmu izmantojiet, vissvarīgākais ir saprast, kādi ir Jūsu klientu paradumi, izmantojot veikalu. Proti, kuras Jūsu interneta veikala vietas ir tās, kurās potenciālie klienti pavada visilgāko laiku, kurās – visīsāko, un kurā solī viņi izvēlas interneta veikalu pamest. Šis ir ļoti svarīgs punkts, lai būtu iespējams veikt uzlabojumus, kuri veicinātu klientu vēlmi veikt pirkumu Jūsu veikalā, nevis to pamest un iegādāties produktus citur. Pieņemsim, ka daudzi Jūsi klienti pamet interneta veikalu pie samaksas soļa. Tam iespējamais iemesls varētu būt tas, ka maksāšanas solim ir pārāk daudz darbību, un pirms samaksa veikta, klienti ir zaudējuši pacietību vai to uzmanību novērsis kas cits.

    Maksājumu sistēma.

    Jūs noteikti vēlaties, lai klienti par Jūsu produktu vai pakalpojumu arī samaksā, vai ne? Būtu bezjēdzīgi izstrādāt interneta veikalu, kas neļautu klientiem veikt samaksu par pakalpojumu vai preci. Gan gatavās, gan pašbūvētās sistēmas ļauj integrēt dažādus maksāšanas veidus. Tomēr, pirms uzstādīt maksājumu sistēmu savam interneta veikalam, jāpārliecinās, vai Jūsu izvēlēto maksāšanas sistēmu varēs savienot ar iecerētajām bankām un citām maksājumu platformām. Turklāt, kad tas izdarīts, obligāti jāpārliecinās par to, vai maksājumi patiešām strādā.

    Piegāde.

    Kā zināms, produkti paši pie klienta neaizies, tātad, ja esat iecerējis pārdot fiziskus produktus, ir jāizplāno, kā tiks īstenota to piegāde līdz klientam. Ja pārdodat preces, kurām nepieciešami īpaši transportēšanas apstākļi vai apkope, iespējams, nāksies noslēgt līgumus ar piegādātājiem, kuri tajā specializējas, vai piegādes veikt pašiem. Izplānojiet to pirms veikala platformas izvēles, jo, iespējams, to nevarēs savienot ar paredzēto transportēšanas uzņēmumu sistēmām, un tādā gadījumā var nākties izstrādāt interneta veikalu uz citas platformas pamata nekā sākotnēji tika plānots.

    Klientu apkalpošana.

    Ja Jūs vienu reizi iegūsiet klienta uzticību, ļoti iespējams, ka viņš pie Jums atgriezīsies atkārtoti. Vienmēr rūpējieties par to, lai esat klientam viegli pieejami. Ja rodas kādi starpgadījumi, kad nav iespējams piegādāt preci laikā, vienmēr ziņojiet par to klientam un, vislabāk, sniedziet kādu nelielu mierinājuma davaniņu 😉 Kā saka, esiet cilvēcīgi.