Facebook pixel

Kā nenošaut greizi ar satura vadības sistēma izvēli interneta veikalam?

CMS main

Satura vadības sistēma Izveidojot interneta veikalu, tā nebūs tikai vieta, kur Tu pārdosi produktus. Tas būs Tavs digitālās vides ofiss, veikals, datu pārvaldīšanas rīks un skatlogs, kurā Tev būs iespēja parādīt uzņēmuma un zīmola vērtības, produktus u.c. Saturam, ko Tu publicēsi interneta veikalā ir jāpalīdz cilvēkiem uzzināt ne tikai par produktu, bet arī par zīmolu! Tev ir jārada vēlme iegādāties, bet lai to panāktu,ir  ļoti svarīgi, lai Tavs interneta veikals būtu ātrs, drošs un ērts klientiem. Pamatā visam ir CMS jeb satura vadības sitēmas izvēle, kas nodrošinās visas nepieciešamās funkcionalitātes interneta veikalā,  gan tās, kuras nepieciešamas jau pašā pamatā, gan tās, kuras plānotas nākotnē. 

Kas ir satura vadības sistēma?

Iespējams, jau esi dzirdējis terminu “satura pārvaldības sistēma” (CMS), bet kas tieši tas ir un, ko kā tās izvēle ietekmēs Tavu interneta veikalu ilgtermiņā? Satura vadības sistēma (CMS) ir ļoti nozīmīga interneta veikala daļa. To var salīdzināt ar mājas pamatiem, kas nodrošina ēkas stabilitāti, drošību un ilgstpēju. Ja pamatu būvniecībai būs izvēlēta nepiemērota tehnoloģija, materiāli un/vai speciālisti, tie nespēs pilnvērtīgi veikt paredzēto funkcionalitāti un zaudēs gan drošību, gan stabilitāti. CMS ir programmatūra, kas ļauj radīt, pārvaldīt un optimizēt Tavu klientu digitālo pieredzi ar Tavu uzņēmumu. 

Satura pārvaldības sistēma ļauj organizēt interneta veikalu – kas, kā un kad tiek rādīts, pievienot vai rediģēt produktus un kategorijas, ievietot interneta veikalā attēlus un pārvaldīt gan klientiem redzamo saturu, gan to, kas klientiem nav redzams no ārpuses.

Pastāv divu veidu CMS – atvērtā koda, kā piemēram, WordPress un Magento un slēgtā koda CMS, piemēram Shopify. Atvērtā koda CMS nozīmē to, ka kods, kas nodrošina platformas darbību, ir brīvi pieejams sabiedrībai un to var modificēt ikviens. Turpretī slēgtā koda CMS pieder vienam uzņēmumam, kam pieder visa tās funkcionalitāte, tas, savukārt nozīmē, ka iespējas modificēt ir ierobežotas.

satura vadības sistēma

Ko ņemt vērā izvēloties CMS?

Tava biznesa prasības

Iesākumā izvērtē, kāds ir Tavs biznesa modelis un biznesa mērķi, lai noteiktu, kādiem kritērijiem būs jāatbilst satura vadības sistēmai. Sastādi savu kritēriju sarakstu un veic izpēti par dažādām iespējām, kas šos kritērijus izpildīs. Definē, kādus mērķus vēlies sasniegt. Jāsaka, ka šis ir pats grūtākais posms, ja pats īsti neorientējies web izstrādes labirintos. Tādā gadījumā, kad būsi nodefinējis biznesa mērķus, nepieciešamo funkcionalitāti un projekta budžetu, visprātīgāk ir doties uz konsultāciju ar izstrādes komandu, kura strādā ar vairākām CMS.

Ja e-komerciju plāno attīstīt nopietnā līmenī, ieteicams piesaistīt arī e-komercijas stratēģi, ar kuru kopā tiks nodefinēti mērķi un vajadzības. Tādējādi, izstrādātājs varēs Tev pateikt, kura no satura vadības sistēmām būs piemērotākā Tava biznesa mērķu sasniegšanai.

Tavs budžets

Šis ir svarīgs faktors satura vadības sistēmas izvēlē. Svarīgi vai veikals ir kāda rokdarbnieka hobijs, vai liela uzņēmuma pārdošanas rīks, kas apgroza vairākus miljonus mēnesī. Satura vadības sistēmas izmaksas var svārstīties no dažiem simtiem līdz pat desmitiem un simtiem tūkstošu eiro, atšķirībā no prasībām. Turklāt, jāņem vērā arī fakts, ka dažas no tām prasa ikmēneša budžeta atvēlēšanu tikai par to vien, ka izmanto izvēlēto platformu, piemēram, Shopify, taču citas CMS Tev prasīs lielāku ieguldījumu pie izstrādes (WodrPress u.c. atvērtā koda CMS), bet mazākus ieguldījumus atbalstam un uzlabojumiem.

Piemēram, magento būs daudz dārgāks uzturēšanā, jo tā ir sarežģīta platforma, kas sniedz ļoti plašu funkcionalitāti un attīstību ilgtermiņā.
Satura vadības sistēmas izvēlē jāņem vērā ļoti daudzi faktori, piemēram, var izveidot WordPress interneta veikalu par pāris tūkstošiem vai Shopify veikalu par vairākiem desmitiem tūkstošu. Gadās situācijas kad, WordPress interneta veikalu izveidot uz šablona var sanākt lētāk nekā Shopify interneta veikalu, kuram būs nepieciešams kodēt individuālu tēmu vai funkcionalitāti ar aplikāciju.   

Ņem vērā :

Ieplāno līdzekļus arī atbalstam un uzturēšanai pēc izstrādes.

Pēc izstrādes Tev būs nepieciešams uzturēt izvēlēto CMS risinājumu – servera pakalpojumi, atjaununājumi, papildus funkciju pievienošana, integrācijas, tehniskais atbalsts u.c. Ja vēlies, lai Tavs interneta veikals visu laiku augtu un attīstītos, atceries, ka darbs pie tā nebeidzas ar interneta veikala publicēšanu tīmeklī. Tā pat, kā mājoklis regulāri prasa sakopšanu un nelielus remontdarbus, tā pat interneta veikals prasa regulārus moduļu atjauninājumus un papildus funkciju pievienošanu, lai uzlabotu tā veiktspēju. To nodrošinās Tava e-komercijas ekspertu komanda, kura sekos līdzi Tava interneta veikala tehniskajam stāvoklim un informēs par piemērotākajiem risinājumiem Tava interneta veikala izaugsmei.

Interfeiss un lietojamība

Izvēloties CMS, jāpadomā arī par to, cik vienkārši vai sarežīgīti ar to būs strādāt Tev pašam un Taviem darbiniekiem. Sistēma ir nepieciešama pietiekami vienkārša, lai to varētu lietot arī darbinieki, kas nav tehniskie eksperti, un tās lietošanai nav nepieciešama plaša apmācība vai atbalsts no IT komandas. Sevišķi, ja neesi gatavs maksāt izstrādātājam par Tava interneta veikala administrēšanu. Lietojamībai jābūt pietiekami intuitīvai, lai ikviens Tavā uzņēmumā varētu saprast, kā viss darbojas un, lai, piemēram, jaunu produktu pievienošana vai attēlu augšuplādēšana būtu maksimāli vienkārša un ātra.

Ņem vērā :

Pirms izvēlies CMS, konsultējies ar profesionāļiem un uzzini, kādas funkcijas ir pieejamas dažādās platformās, tas palīdzēs izvēlēties atbilstošāko satura vadības sistēmu, kura būs piemērota tieši Tava uzņēmuma vajadzībām.

Trešās puses integrācijas

Ļoti svarīgs faktors, kas jāņem vērā, izvēloties CMS, ir tās piedāvātās integrāciju iespējas ar citām sistēmām. Ja Tev jau ir, piemēram, noliktavas uzskaites sistēma vai plāno savā uzņēmumā izmantot vairākus trešās puses rīkus (noliktavas uzskaites sistēmas, savienojums ar CRM, maksājumu sistēmas, piegādes sistēmas u.c.), ir svarīgi pārliecināties, ka tie labi sadarbosies ar izvēlēto satura vadības sistēmu.

Uzdod šos jautājumus:

  • – Kādu sistēmu Tev ir nepieciešams integrēt? 
  • – Kādas ir katras sistēmas specifiskās funkcijas? 
  • – Vai izvēlētā CMS nodrošinās integrāciju ar konkrētajām funkcijām? 
  • – Vai šī integrācija būs sarežģīta vai vienkārša? 
  • – Vai ir kādi ierobežojumi attiecībā uz to, ko var integrēt katra veida sistēmā (piemēram, netiek atbalstīti konkrēti satura veidi/faili u.c.)?
  • – Kādi mārketinga rīki ir ir pieejami konkrētajai CMS

Atbildes uz šiem jautājumiem noteiks, kura CMS Tev būs piemērotāka. Piemēram, ja izvēlētā CMS apmierina visas vajadzības, bet noliktavas uzskaites sistēmas integrācija nemaz nav iespējama, tad lielā interneta veikalā būs grūti menedžēt produktus.

satura vadības sistēmas integrācijas

Drošība

Interneta veikalā īpaši svarīga ir datu drošība. Tev ir jārūpējas, lai Tavi un klienta dati ir drošībā. Satura pārvaldības sistēmā jāiekļauj vairāki drošības aizsardzības līmeņi pret hakeriem, kas iespējams mēģinās piekļūt Tavam interneta veikalam lai inficētu to ar vīrusiem, kā arī, tajā esošajai sensitīvajai informācijai, piemēram, klientu karšu datiem.

Neskatoties uz ieguldīto darbu, lai izveidotu augstas kvalitātes interneta veikalu, neizbēgami būs jāsaskaras ar dažām tehniskām problēmām. Par laimi, lielākajai daļai satura pārvaldības sistēmu ir pieejamas atbalsta iespējas, kas palīdzēs novērst radušās problēmas, kā arī, izstrādes aģentūra nodrošina atbalsta iespējas.

satura vadības sistēmas drošība

Atbalsts

Arī šis ir ļoti svarīgs kritērijs satura vadības sistēmas izvēlē. Tu nevēlies nonākt situācijā, kad Tavā interneta veikalā ir notikusi kāda tehniska ķibele, bet nav kam pajautāt pēc palīdzības. Vai situācijā, kad Tu neesi apmierināts ar izstrādātāja servirsa kvalitāti, bet neviens cits izstrādātājs, izņemot šo, nestrādā ar Tevis izvēlēto CMS. Tādēļ, iesakām skatīties uz populārākajām satura vadības sistēmām, piemēram, WordPress, Magento un Shopify, kas ir vienas no populārākajām, un atbalstu, strādājot ar šīm satura vadības sistēmām, atradīsi ļoti ātri.

Nākotnes attīstības iespējas

Izvēloties satura vadības sistēmu, ļoti svarīgi ir paredzēt interneta veikala nākotnes attīstību un to iespējas, lai nav tā, ka biznesam attīstoties, nepieciešamo funkcionalitāti nav iespējams pievienot un vienīgā iespēja ir veidot jaunu.

Padomā par :

  • – Vai izvēlētā CMS būs piemērota Tavām vajadzībām ilgtermiņā? Tu iespējams nevari paredzēt, kas Tev būs nepieciešams pēc 5 vai 10 gadiem, bet noteikti ir jāapsver, kā Tavs interneta veikals attīstīsies vismaz tuvākā gada laikā, lai pārliecinātos, ka izvēlētā CMS spēs nodrošināt Tava uzņēmuma vajadzības arī nākotnē. 
  • – Kā mainīsies Tavs produktu klāsts? Vai plāno palikt uz esošo produktu skaitu, vai paredzēts to nākotnē palielināt.
  • – Kādas jaunas funkcijas būs nepieciešamas?

Ņem vērā:

E-komercija mainās ļoti strauji, tādēļ izvēloties satura vadības sistēmu, jāņem vērā vai tā spēs pielāgoties jaunākajām e-komercijas tendencēm, vai to varēs pielāgot un attīstīt.

Ja tomēr nākotnē neplāno paplašināt un attīstīt interneta veikalu, tad iespējams, labāk netērē pārāk daudz par to, kas Tev kalpos tikai dažus gadus.

Nobeigumā

Pareizās CMS izvēle reti būs vienkārš process, taču svarīgi atcerēties, ka Tavs interneta veikals ir svarīga uzņēmuma daļa, vai pat visa uzņemuma pamats, tāpēc pārliecinies, ka esi izvēlējies pareizo satura vadības sistēmu sava tā izveidei.

Nesteidzies pieņemt lēmumu un uzklausi profesionāļu ieteikumus, jo ekomercijas speciālisti ikdienā saskaras ar dažādām klientu vajadzībām un saprot, kādus risinājumus piedāvā katra no satura vadības sistēmām. Velti laiku, lai izpētītu dažādas iespējas un noskaidrotu, kas Tavam uzņēmumam būs vispiemērotākais. Tu noteikti nevēlies satura vadības sitēmu, kas nespēj nodrošināt  Tava biznesa ilgtspēju!Piesakies konsultācijai un mēs atradīsim Tev piemērotāko risinājumu!