Facebook pixel

Veiksmīga mājas lapas dizaina priekšnosacījumi.

Veiksmiga dizaina prieksnosac

Ja agrāk bija svarīgi, lai uzņēmumam ir mājas lapa, un varēja ļoti neiespringt uz vizuālo noformējumu, tad mūsdienās, mājas lapas dizains spēlē ļoti lielu lomu, lai piesaistītu un noturētu apmeklētāju uzmanību. Un neveiksmīgs saita dizains var negatīvi ietekmēt potenciālā klienta vēlmi uzturēties saitā, vai iegādāties preci vai pakalpojumu konkrētajā mājas lapā.

Mūsdienās vārds dizains vairs nav tikai vizuālais noformējums. Izstrādājot mājas lapu, web dizainerim jāizprot ne tikai krāsu un attēlu savienojumi un izkārtojumi, bet jāpievērš īpaša uzmanība saita lietotāja pieredzei – saitam jābūt ērtam, pārskatāmam, izceltām pogām, kas veicina apmeklētāju uz kādu konkrētu darbību, novirza uz vēlamo lapu vai kontaktu formu, un tam visam jābūt arī skaisti noformētam, lai lietotājam saits šķistu gan ērts, gan vizuāli pievilcīgs.

Uzdevums nav vienkāršs, jo katrai nozarei ir savas nianses, kuras web dizainerim ir jāpārzin. Šajā rakstā dalīsimies padomos, kādi ir priekšnosacījumi, lai izveidotu veiksmīgu Tavas mājas lapas dizainu, lai tas piesaistītu un noturētu Tavu mērķa klientu.

Definē savu brendu

Lai izveidotu veiksmīgu brendu, kas strādās uz potenciālajiem klientiem, Tev jāņem vērā vairākas lietas.

Identificē vēlamo tirgu

Nosaki potenciālo pircēju vai klientu grupu, uz kuru vēlies mērķēt savu produktu vai pakalpojumu. Mērķa tirgu veido cilvēki un uzņēmumi, kas ir visticamākie piedāvātā pakalpojuma pircēji. Uzņēmumiem ar daudziem produktiem var būt daudzi mērķa tirgi, katram piedāvājot citu produktu.

Mērķa tirgu plaši var definēt pēc:

  • dzimuma
  • tautības
  • vecuma
  • ģimenes stāvokļa
  • dzīvesvietas
  • ienākumu līmeņa

  • Katru no šīm īpašībām var pētīt sīkāk, mēģinot identificēt specifisku mērķa tirgu pēc individuālām īpašībām. Pirmās nepieciešamības un plaša patēriņa produktiem mērķa tirgus definēšana būs mazāk nozīmīga nekā specifiskiem, nišas produktiem un dārgām precēm.

    Veic konkurentu izpēti

    Galvenais konkurentu izpētes mērķis ir atrast un novērtēt Google TOP konkurentus. Izprast un izanalizēt viņu stiprās un vājās puses, novērtēt un salīdzīnāt savas mājas lapas galvenos iekšējos un ārējos SEO faktorus, un atslēgvārdu pozīcijas. Bieži vien, veicot konkurentu izpēti, gadās, ka ar salīdzinoši nelielām korekcijām un ieguldījumu, klientu mājas lapa spēj apsteigt visus atrastos Google TOP konkurentus. Rezultātā saņemot lielāko daļu no apmeklējumiem, kas būtiski veicina biznesa attīstību, pirmajam piedāvājot meklēto pakalpojumu.

    Definē sava brenda identitāti

    Zīmola identitātes definīcija vienkāršoti – elementu kopums, kas dod iespēju novērtēt to, kā potenciālie klienti uztvers Tava uzņēmuma zīmolu.

    Zīmola vizuālie elementi, jeb Tava uzņēmuma zīmola vizuālā valoda, sevī ietver tādus elementus kā:

  • Logo
  • Krāsu palete
  • Dizaina sistēma
  • Burtu fonts
  • Ikonogrāfija
  • fotogrāfijas/grafiskie elementi

  • Mājas lapas dizaina izvēle

    Izstrādājot mājas lapu, Tu vari izvēlēties kādu no gatavajiem šabloniem, vai individuāli veidotu dizainu. Atkarībā no Tavas izvēles, mainīsies arī izstrādes izmaksas. Šablona risinājums būs lētāks, bet funkcionāli ierobežotāks. Individuālais risinājums, principā, bez ierobežojumiem, bet attiecīgi pat 3 reizes dārgāks.

    Šablons

    Mājas lapas šablons ir gatavs dizains un satura administrācijas rīks (angļu valodā – content management system jeb CMS) vienuviet. Tie var būt gan pieejami bez maksas, gan par samaksu dažādās interneta vietnēs. Šabloni satur iespēju tos pielāgot noteiktām vajadzībām, piemēram, mainīt krāsas, informācijas izkārtojumu, veidot lapas navigāciju un noskaņu pēc iespējas tuvāk pasūtītāja vajadzībām, tomēr rāmis jeb šablons paliek nemainīgs. Ļoti svarīgi lai Tava lapa būtu draudzīga visām ierīcēm, uz dažādiem ekrāniem – datoriem, mobilajiem telefoniem, planšetēm. Tāpēc, meklējot šablonu lapai, pievērs uzmanību, lai tas būtu “Responsive”.

    Individuāls dizains

    Unikāls mājas lapas dizains paver neierobežotas iespējas mājas lapas dizaina un funkcionalitātes realizēšanā. Izvēloties unikāla mājaslapas dizaina izveidi, dizaineris sāks ar sākumlapas dizaina izveidi. Pēc tās saskaņošanas tiek veikta pārējo unikālo vietnes iekšlapu (sadaļu) dizainu izveide.

    Prioritāte lietojamībai

    Viens no vissvarīgākajiem pamatnosacījumiem Tavā mājas lapā ir tās lietojamība, lai vietne noturētu apmeklētāju uzmanību un sasniegtu tās mērķus – iegādāties produktu vai pakalpojumu, pieteikties konsultācijai, lasīt rakstus, aizpildīt kontaktu formas, pieteikties jaunumiem uc.

    Lietotāja pieredze (UX)

    UX izstrādes procesa mērķis ir uzlabot lietotāju mijiedarbību ar platformu un uzņēmuma produktiem, kā arī veicināt ērtu, vieglu un patīkamu sajūtu saskarsmē ar tehnoloģijām un funkcionalitātēm. UX dizainu ir jāveido tā, lai lietotāji vēlētos uzturēties mājas lapā, to nepametot pirmajās sekundēs. Jārada vizuāli patīkams izskats, strukturēts un pareizi noformēts saturs, jāiekļauj piemērotas CTA ( aicinājums uz darbību) pogas. Mājas lapai jābūt ērti lietojamai no jebkuras ierīces – gan datora, gan mobilajām ierīcēm. Par UX jau esam runājuši iepriekšējos rakstos un skaidrojuši, kas tas ir.

    Vizuālā hierarhija

    Web dizaina vizuālā hierarhija ir veids, kā norādīt uz to, kuri objekti ir galvenie, un kuri – sekundārie. Turklāt, hierarhija arī parāda objektu saikni un to, kuri no tiem ir galvenie, un kuri – pakārtotie. ievēro 3 vizuālās hierarhijas noteikumus:

  • Sakārtojums – vietnes saskarnes izkārtojums ir viens no vistiešākajiem veidiem, kā kontrolēt mājas lapas vizuālo hierarhiju – ievietojot elementus vizuālās hierarhijas augšdaļā, novietojot tos priekšā vai centrā.
  • Atstarpes – atstarpes Tavas vietnes saskarnē vada lietotāju acis un ietekmē vizuālo hierarhiju divējādi:Tuvums – tuvums ir spēcīgs web dizainera rīks, jo tas var izteikt vietnes funkcionalitāti. Cieši blakus esošus priekšmetus, lietotāji mēdz uztvert kā līdzīgus.Negatīvā telpa – parasti tā dēvē baltos fona tukšumus. Tīmekļa dizainā tā ir iesācēju kļūda. Pareizais tukšo vietu daudzums, starp svarīgākajiem elementiem, saglabās tos uzmanības centrā.
  • Stils – personīgais stils, piemēram, lietojuma faktūras, grafikas un attēlu veids ietekmē vizuālo hierarhiju un ļauj izteikt mājas lapas personību un noskaņu. Centies noturēt vienādu stilu visās vietnes lapās, gan attēliem, gan rakstiem, gan video saturam.

  • Pogas

    Mājas lapā var un vajag ievietot dažāda veida pogas, kas veicinās vietnes apmeklētāju izdarīt Tev vēlamās darbības mājas lapā. Mājas lapā var ievietot pogas ar saitēm uz citām sadaļām vai resursiem, CTA (call to action) pogas, kas aicina klientu veikt konkrētu darbību – pirkt, pasūtīt, pieteikties, aizpildīt anketu un citas darbības. Ļoti svarīgs ir arī pogu izkārtojums, izmērs, forma un pat krāsa.

    Lasāmība

    Nepareizi formatēts saturs var padarīt mājas lapu par murgu, kuru apmeklētājs var viegli aizvērt ar “krustiņu”. Lasāmība ir tipogrāfijas pamatprincips. Pārliecinies, ka Tavā mājas lapā tiek izmantoti skaidri fonti un ērti fontu izmēri, teksta krāsas labi kontrastē ar fona krāsām (kā likums – jo košāka krāsa, jo grūtāk salasāms teksts) un ap rakstīto saturu ir pietiekami daudz tukšas vietas – atstarpes.

    Šie, protams nav visi aspekti, kas jāņem verā, veidojot mājas lapas dizainu, taču šie ir “must have” punkti, kuri ir jāņem vērā, ja esi nolēmis izveidot savu saitu un vēlies, lai tam būtu kvalitatīvs, uz apmeklētāju tendēts dizains.

    Ja esi nolēmis izveidot pats savu tīmekļa vietni un Tev nepieciešama profesionāļu palīdzība, kas Tavu saitu izveidos pēc jaunākajiem web un web dizaina standartiem, piesakies konsultācijai un mūsu komanda Tev ar prieku palīdzēs.