E-Komercija 27 Apr , 2022 Iepirkšanās paradumi, jeb kāpēc nepieciešams interneta veikals Valdis St Pēdējo dažu gadu laikā cilvēku iepirkšanās paradumi ir ļot mainījušies, līdz ar to uzņēmumiem ir parādījusies lielāka nepieciešamība pēc jauniem pārdošanas kanāliem. Bet kādi tad ir cilvēku iepirkšanās paradumi un, kāpēc Tev būtu nepieciešama interneta veikala izveide? Esam apkopojuši būtiskākos iemeslus, kāpēc interneta veikala izveide ir svarīga Tavam biznesam! Latvijā, iepirkšanās interneta veikalā, strauji attīstījās sākoties pandēmijai, kad cilvēki bija spiesti apgūt iepirkšanos tiešsaistē. Pat tādi, visiem zināmi un ikdienā ļoti apmeklēti pārtikas veikali, kā Maxima un Rimi, paralēli fiziskiem veikaliem, izveidoja interneta veikalus ar iespēju pārtikas un saimniecības preces iegādāties attālināti ar piegādi līdz namdurvīm. Vai šobrīd, kad situācija ir uzlabojusies un fiziskie veikali ir atkal pieejami ikvienam no mums, cilvēki ir pārstājuši izmantot šo servisu? Atbilde ir nē. Cilvēki joprojām ļoti labprāt izmanto iespēju, ikdienai nepieciešamo, iegādāties internetā, lai pēc garas darba dienas nebūtu jāapmeklē veikals, jāmeklē nepieciešamās preces, maldoties pa lielveikalu plauktiem un jāstāv garās rindās. Šobrīd, aizvien vairāk cilvēku, labprātīgi izvēlas preces, produktus un pakalpojumus iegādāties tiešsaistē, ne apstākļu dēļ, bet gan tāpēc, ka šī situācija parādīja un pierādīja, ka iepirkšanās internetā ir ātra, ērta un ieekanomē daudz laika. Aplūkosim svarīgākos interneta veikala izveides plusus. Ātra iepirkšanās neizejot no mājām Šobrīd, lielākais vairākums, dod priekšroku iepirkties internetā. Ātri un ērti, ar pāris klikšķiem, taupot savu laiku, veicot pirkumus neizejot no mājām, vai esot darba vietā, pusdienu pātraukumā. Mūsdienu cilvēki ir tik steidzīgi un aizņemti, ka vairs nepietiek ar 24 stundām dienā, lai visu paspētu. Iespēja nepieciešamo iegādāties interneta veikalā, būtiski atvieglo mūsu ikdienu. Kā arī, ir ļoti daudz tādu cilvēku, kuriem kādu apstākļu dēļ, fiziski nav iespējas nokļūt līdz veikalam. Piemēram, invalīdi, veci cilvēki ar kustību traucējumiem, vai pat, ja vienkārši esam apslimuši, interneta veikals dod iespēju iepirkties atrodoties mājās un saņemt kāroto preci pie pašām durvīm. Kā arī, dod iespēju veikt pirkumu priekš citas personas, norādot piegādes adresē, piemēram, savas vecmāmiņas adresi, kurai iepirkšanās un interneta lietošana sagādā grūtības. Pieejamība jebkurā diennakts laikā Atšķirībā no fiziska veikala, kuram ir konkrēts darba laiks, interneta veikala izveide sniedz pieejamību 24/7 visu cauru gadu, nodrošinot iespēju iepirkties klientiem, kuri to vēlas darīt ārpus uzņēmuma ierastā darba laika. Tev nav jāatrodas klātienē, lai apkalpotu savus klientus, tāpēc ļauj uzņēmumam pelnīt, kamēr Tu guli vai atpūties. Interneta veikala izveide atvieglo iepirkšanos klientiem, ļaujot iegādāties preces sev ērtā vietā un laikā. Sasniedzamība neatkarīgi no lokācijas Fiziskā veikala atrašanās vieta ļauj Tev sasniegt tikai lokālos klientus un kādu garāmbraucēju. Interneta veikala izveide, atver Tavu biznesu plašākai auditorijai, neatkarīgi no tā, kur atrodas klients. Tu vari sasniegt savu klientu pat otrā pasaules malā. Ļoti aktuāli tas ir cilvēkiem, kuri dzīvo lauku reģionos un, kuriem nav iespēja ikdienā apmeklēt lielveikalus, lai iegādātos visu sadzīvei nepieciešamo. Nemaz nerunājot par situācijām, kad, piemēram, mājās salūzt TV, veļas mašīna, cepeškrāsns vai mobilais telefons. Interneta veikals, ar kvalitatīvām bildēm, izsmeļošu preču aprakstu un ātru piegādi, var būt kā glābiņš tiem, kuriem nav iespējas aizbraukt uz fizisko veikalu, lai iegādātos nepieciešamo preci. Uzņēmumi, kas pavēruši durvis uz digitālo vidi, sasniedz klientus, kuri, iespējams, nekad nebūtu nonākuši fiziskajā veikalā. Ātra pārvaldīšana un informācijas nodošana Klientu informēšana par atlaidēm vai jaunumiem var aizņemt ļoti daudz laika. Interneta veikala izveide, nodrošina iespēju katru klientu individuāli informēt, piemēram, par wishlistā ieliktās preces atlaidi vai kādiem jaunumiem, turpretī, fiziskajā veikalā nav tādas iespējas. Tirgotājs nevar atcerēties katru klientu un preci, kas klientam ir iepatikusies. Interneta veikalā, šo procesu pārvaldīšana, ir ātra un automatizēta. Tas ietaupa tirgotāja laiku un ļauj katru klientu apkalpot individuāli. Arī Tu, noteikti, kādā interneta veikalā esi redzējis sadaļu BUJ (biežāk uzdotie jautājumi). Šādas sadaļas izveide, interneta veikalā, palīdz ietaupīt laiku uz klientu zvaniem par precēm, to noformēšanu, darba laiku, piegādēm, apmaksu, preces garantiju vai atgriešanu, un citiem jautājumiem. Interneta veikala izveide uz satura vadības sistēmas WordPress, Tev sniedz iespēju savu interneta veikalu pārvaldīt ar aplikāciju savā mobilajā telefonā, kas nozīmē, ka Tev nav visu laiku jāatrodas pie datora, lai apstrādātu pasūtījumus. To ērti vari darīt no sava mobilā telefona, sauļojoties pludmalē. Zemas izmaksas Interneta veikala izveides un uzturēšanas izmaksas digitālajā vidē ir krietni zemākas, nekā fiziskā veikala uzturēšana (īre, remonts, inventārs u.c.). Interneta veikalā ir iespēja ievietot neierobežotu produktu daudzumu, turpretī fiziskajā veikalā to nevar nodrošināt. Pieaugot preču klāstam, var nākties meklēt jaunas telpas ar lielāku platību, turpretī interneta veikalā tā būtu jauna sadaļa vai kategorija, kas neprasa mainīt fizisko lokāciju. Izveidojot interneta veikalu, arī izmaksas par personālu tiek samazinātas, jo administrēšanai būtu nepieciešams tikai viens cilvēks, vai arī visu vari izdarīt pats. Bet, ja nevēlies darīt pats, vai algot interneta veikala administrēšanai kādu personu, to vari uzticēt arī izstrādātājam, kurš arī palīdzēs ar padomiem, kā Tavu interneta veikalu padarīt vēl efektīvāku un kādus papildrīkus vai funkcionalitāti iestrādāt Tavā veikalā, lai tas nestu peļņu. Atceries! Mūsdienās, klienti, pirms iegādājas preci vai pakalpojumu, pirmkārt to meklē un pēta tiešsaistē, un tikai tad tā tiek iegādāta interneta veikalā vai veikalā klātienē. Tiešsaistes klātbūtne palīdz nodrošināt to, ka potenciālie klienti atrod informāciju par Tavu produktu un var salīdzināt Tava veikala piedāvājumu ar Tavu konkurentu piedāvāto. Kad klienti veic produktu meklēšanu tiešsaistē, Tu vēlies būt starp labākajiem rezultātiem. Zīmola atpazīstamība ir tas, cik daudz patērētāji pazīst Tavu zīmolu. Tas ietver nosaukumu, logotipu, zvana signālu vai jebkādas raksturīgās pazīmes, ko sabiedrība saista ar zīmolu.